İlaç reklamlarının %80’i FDA kriterlerine uygun değil!

6 Kasım 2011   |    5 Ocak 2020    |   Kategori: Farmasötik / İlaçlar Print

İlaç reklamları en etkili pazarlama yöntemi

Yapılan pazar araştırmaları, medikal dergilere verilen reklamların, en etkili ilaç pazarlama yöntemi olduğunu gösteriyor. Ancak Mount Sinai Tıp Fakültesi araştırmacıları, biyomedikal dergilerdeki 192 ilaç reklamının yalnızca %18’inin ABD Gıda ve İlaç İdaresi (FDA) kriterlerine uygun olduğunu saptadı. Araştırmacılar, reklamların yarısından fazlasının ölüm dahil ciddi risk taşımadığına karar verdi. Araştırma Public Library of Science dergisinde yayımlandı.

Yapılan pazar araştırmaları, dergilere verilen reklamların, en etkili ilaç pazarlama yöntemi olduğunu gösteriyor. Bu reklamlar sayesinde, harcanan her dolar beş dolar olarak geri dönüyor. Çalışmanın baş yazarı ve Mount Sinai Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Deborah Korenstein, son 20 yılın ilaç reklamlarının FDA kılavuzlarına göre incelendiği bu çalışmanın ilk olma özelliği taşıdığını belirtti. Dr. Korenstein, çalışma sonucuna göre, mevcut sistem halk sağlığı için en iyisi değil.

Kasım 2008’de 9 dergide yayımlanan reçeteli ilaç reklamlarının çapraz kesitli analizini yapan araştırmacılar, reklamların güvenli kullanım açısından FDA kriterlerine uygun olup olmadığını değerlendirdi. 82 ilacın toplam 192 reklamından yalnızca 15’i FDA Reçeteli İlaçlar için Reklam Kılavuzu kriterlerine uygundu. Bununla birlikte, reklamların %57.8’i ciddi bir risk taşımıyordu; %48.2’sinin doğrulanabilir referansları mevcut değildi ve %28.9’u yeterli etkinlik niteliklerine sahip değildi.

Dr. Korenstein, FDA İlaç Pazarlama ve Reklam Departmanının sınırlı düzeyde kaynağa sahip olmasının, ilaç endüstrisinin milyar dolarlık pazar bütçesinin başarılı bir şekilde düzenlenememesi önünde önemli bir engel olduğunu belirterek ekliyor: “FDA yönetmeliklerinde yapılacak güncellemeler ile reklamlarda belirtilen güvenlilik ve etkinlik bilgileri daha şeffaf olacak ve bu sayede hekime yönelik ilaç reklamlarında sunulan bilginin kalitesi artacak.”

KAYANAK: Adherence of Pharmaceutical Advertisements in Medical Journals to FDA Guidelines and Content for Safe Prescribing. Deborah Korenstein, Salomeh Keyhani, Ali Mendelson, Joseph S. Ross. PLoS ONE, 2011; 6 (8): e23336 DOI: 10.1371/journal.pone.0023336 –

http://www.plosone.org/article/info:doi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0023336

YAZIYI PAYLAŞ

YORUMUNUZ VAR MI?

guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Tüm yorumları gör
Araç çubuğuna atla