Devlet hastanelerinden doktor randevusu almanın kolay yolu; MHRS

  |   Kategori: Üye Yazıları

merkezi hekim randevu sistemi

 

Sağlık Bakanlığı MHRS Sisteminden Doktor Randevusu Almak için Tıklayınız

Merkezi Hekim Randevu Sistemi Nedir?

Merkezi Hekim Randevu Sistemi, Sağlıkta Dönüşüm Programı kapsamında vatandaşlarımızın sağlık hizmetine daha kolay erişiminin sağlanması ve hastanelerimizin daha etkin ve verimli şekilde hizmet sunabilmesi için geliştirilmiş bir projedir. Bu amaçla 2009 yılında başlatılan çalışmalar tamamlanarak 2011 yılında hizmetin ülke geneline yaygınlaşması sağlanmıştır.

Merkezi Hekim Randevu Sistemi, vatandaşlarımızın ALO 182 hattını arayarak veya internet üzerinden, Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezlerinden muayene randevusu almalarını sağlayan bir hizmettir.

ALO182’den Randevu Nasıl Alınır?

182 alo randevuALO182 aranarak;
• Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından Sağlık Bakanlığına bağlı ALO182 çağrı merkezi aranır.
ALO182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular.
• Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir.
• Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.

Web’den;
• Vatandaşlar, ALO182‘nin yanı sıra Online Randevu Sistemi aracılığıyla da randevu alabilmektedir.
• Vatandaşlar, randevu almak istedikleri Hekim Randevu Sistemi kapsamında olan hastanelerin internet sitelerindeki Online Randevu linkine basarak, Vatandaş Giriş ekranından kayıt oluşturup randevu alabilmektedir.

Randevu Nasıl İptal Edilir?

ALO182 aranarak;

Yeni MHRS Portalı Devreye Alındı

Hastanelerimizden ve Aile Hekimlerinden randevu almak isteyen vatandaşlarımıza daha kaliteli hizmet sunabilmek adına T.C. Sağlık Bakanlığı olarak MHRS ekranlarında yenileme çalışması yapılmıştır.

Çalışma kapsamında her gün iki yüz bini aşkın ziyaretçisi olan Merkezi Hekim Randevu Sistemi yeni bir arayüze kavuşmuştur. Vatandaşlarımızın artık randevu almak istedikleri ilde ki hastaneleri harita üzerinden seçip o hastaneye ait iletişim bilgilerine erişip sorunsuz bir şekilde hastaneye ulaşmaları amaçlanmıştır.

Sıkça Sorulan Sorular bölümünde ki paylaşılan bilgiler ışığında merak edilen konularda bilgi sahibi olabilirler. Bu bölümde cevabını bulamadıkları sorulara cevap bulabilmek için Bize Ulaşın bölümünden MHRS Yardım Masasıyla irtibata geçip hızlı bir şekilde çözüme ulaşabilirler.

MHRS’de Aile Hekimleri

Aile Sağlığı Merkezlerinde bekleme sürelerini ortadan kaldırarak daha sakin ve huzurlu ortamlarda hizmet sunabilmek amacı ile Aile Hekimleri de MHRS’ye dahil edilmiştir. Tercih eden vatandaşlarımız MHRS üzerinden ALO182 Çağrı Merkezini arayarak ya da www.ailehekimligirandevu.gov.tr adresinden Aile Hekimleri için randevu alarak muayenelerini olabilirler. Randevu almak zorunlu olmayıp isteyen vatandaşlarımız randevu almadan da aile hekimlerine müracaat edebilirler.

Ayrıca vatandaşlarımızın sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak amacı ile Aile Hekimleri, muayene sonucunda gerek gördükleri hastalarına, MHRS üzerinden ana dal poliklinikleri için randevu oluşturabilmektedirler.

MHRS Randevuları Hastanelerden de Alınabilecek

T.C. Sağlık Bakanlığı olarak Vatandaşlarımıza daha iyi hizmet verebilmek için başlatmış olduğumuz hastane randevu alımı uygulamalarına bir yenisi daha eklendi.

Randevu alımında kullanılan ALO182 çağrı merkezi, www.hastanerandevu.gov.tr internet adresi ve mobil cihaz uygulamalarına ek olarak hastanelerde görevlendirilen personel yardımı ile vatandaşlarımız hastaneden ayrılmadan özellikle kontrol ve konsültasyon randevularını alabileceklerdir.

Hekim randevu merkezinden randevu alımı için yapılan bu yeni uygulamayı vatandaşlarımız hastaneye gittiklerinde tekrar yeni bir randevu oluşturmak için kullanabilirler. Böylece hastane içi bir başka hekime yönlendirildiklerinde veya kontrol muayenesi için çağırıldıklarında randevularını almış olarak hastaneden ayrılabileceklerdir.

ALO 182 Ücretlendirmesi

ALO 182 Randevu Hattı acil aramalar kapsamında olmadığından ücretlidir.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) ücretlendirmede ana kuralları ve üst sınırı belirlemektedir. Hem sabit hatlardan hem de cep telefonlarından 182′ yi aramak sabit bir telefon hattını aramakla eşdeğerdir. BTK’ ya göre Türkiye’ de sabit hatları aramak 01.04.2013 tarihinden itibaren dakikası en fazla 43,89 kuruştur. Türk-Telekom dakikası 7-15 kr. arası ücretlendirme yapmakta olup, tarifeler değişebilmektedir. GSM firmaları da BTK’ nın belirlediği bu üst sınırı geçemez.,

Ayrıca vatandaşlarımız sözleşme veya paketlerinde geçerli olan bedava dakikalarını da kullanabilmektedirler. Sağlık Bakanlığı’ nın bu hat üzerinden gelir elde etmesi ya da vatandaşların telefon hattına ilave bir ücretin faturalandırılması söz konusu değildir. İnternet ve akıllı cihazlar (cep telefonu, tablet vs.) üzerinden alınan randevular ise ücretsizdir.

Tıpta İleri Uzmanlık Gerektiren ( Yan Dal ) Branşlara Nasıl Randevu Alınır?

Tıpta ileri uzmanlık gerektiren yan dal branşlara vatandaşlarımızın bilinçsiz tercihlerinin yol açtığı karmaşayı önlemek amacıyla randevular uzman hekim kontrolünde verilmektedir.

Yan dal branşlarından randevu almak isteyen vatandaşlarımız, ilgili ana dal hekimine muayene olduktan sonra hekimleri tarafından uygun görüldüğü takdirde “Takip Gerektiren Hasta” olarak sisteme kaydedilmektir.

Sistemde kayıtlı olan bu vatandaşlarımız;

• ALO182 hattından,

• www.hastanerandevu.gov.tr , www.saglikrandevu.gov.tr web adresinden

• MHRS Mobil uygulamasından faydalanarak kendileri randevu oluşturabilmektedirler.

SSK online randevu sistemi

SSK randevu sistemi ile hastaların hastanelerden daha hızlı ve etkin hizmet alabilmelerini sağlamak amacı ile hizmete sunulmuştur. SSK randevu sistemi sayesinde hastalar sıra beklemeksizin hizmet alabilmektedirler. Sağlık Bakanlığı tarafından hastaların etkin ve hızlı muayene olabilmeleri için hayata geçirilmiş olan SGK randevu sistemi üç şekilde işlemektedir. Bunlardan birincisi internet üzerinden online olarak randevu alınmasıdır. İkincisi yine Sağlık Bakanlığı tarafından hizmete açılan 182 SGK randevu sistemidir. Diğeri ise sabah erken saatlerde hastaneye gidilerek randevu alınmasıdır. Ancak Bakanlığın uygulamaya koymuş olduğu SGK randevu alma sistemi ile sabah erken saatlerde randevu almak için hastanelerde kuyruğa girmeye gerek kalmaksızın muayene saati alınabilmektedir.

SSK Randevu alma sistemi

Alo 182 SGK randevu alma sistemi ile Türkiye genelinde ki anlaşmalı hastanelerin ilgili polikliniklerinden randevu alınabilmektedir. Alo 182 dışında internet aracılığı ile de hastanelerden randevu alınabilmektedir. Randevu sistemi sayesinde hastaların sabah çok erken saatlerde hastanelere gitmelerine de gerek kalmamış olmakta ve böylelikle hastalarda hastanelerde uzun süre sıra beklememektedir. SSK randevu sistemi ile alınan randevularda ayrıca doktor seçme hakkı da bulunmaktadır. İnternet üzerinden randevu alabilmek için sisteme üye olunması gerekmektedir. Sisteme üye olabilmek için T.C. Kimlik Numarası gerekmektedir. Üye formunda gerekli bilgilerin doldurulmasının ardından SSK randevu sistemine üye olunabilmektedir. Sistem üye olunmasının ardından T.C. Kimlik Numarası ve üye olma işlemi sırasında tanımlanan şifre ile giriş yapılabilmektedir. Daha sonra hastanelerin ilgili polikliniğinden istenilen saate ve doktora randevu alınabilmektedir.

Özel Hastanelerden Randevu Almadan Önce Bilmeniz Gerekenler

Haklarınızı bilmeden hastaneye giderseniz, fazla para ödeme riskiniz var. SGK ile anlaşmalı özel hastanelere giderken unutmamanız gereken temel noktaları şöyle;

Haklarınızı bilmeden hastaneye giderseniz, fazla para ödeme riskiniz var.

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) ile anlaşmalı özel hastanelerde kontrole ya da tedaviye giderken aklınızdan çıkarmamanız gereken temel noktaları bu haberde bulacaksınız.

Nelerle karşılaşabileceğinize dair bir örnek hikâyeyle başlayalım:

Genel kontrol için evinin yakınındaki özel bir hastaneye giden A, hastaneye SGK anlaşmaları olup olmadığını sordu.

Hastane, kimlik numarasını sorguladıktan sonra SGK’dan yararlanabileceğini söyledi ve genel kontrol için hastayı dâhiliyeye yönlendirdi.

A, muayene ücreti olarak 30 lira nakit ödeme yaptı, bunun karşılığında fiş ya da fatura almadı.

Doktor muayeneden sonra yapılması gereken tahlilleri çıkarttı.

Hastane, tahliller için SGK’nın ödemesi dışında hasta payı olarak 595 lira ödenmesi gerektiğini söyledi.

Hasta, ödemeyi yaptı; karşılığında fiş aldı.

İki gün sonra tahliller çıktı. Her şey normaldi.

“Bir an aklıma takıldı. 595 lira ödedim; bana yapılanların bedellerini görebildiğim bir fatura/işlem dökümü bana verilmedi.”

“Muhasebeye gittim. Yapılan işlerin detaylarını gösteren fatura vermelerini talep ettim. Ne olduysa bundan sonra oldu.”

“Talep edilmesine gerek olmadan yasal olarak verilmesi gereken faturayı vermek istemediler. Sorular başladı: Niçin istiyorsunuz? Size fatura veremeyiz, isterseniz yapılanları bedellerini elle yazalım verelim. Bu fiş, fatura demek zaten. Uygulama böyle, fatura veremiyoruz.”

“Sergilenen bu tavır, talebimde daha çok ısrarcı olmama neden oldu. Sonunda, ‘Sizi müdürümüzle görüştürelim’ sürecine geçildi.”

Müdür de benzer şekilde devam etti: “Detaylı faturayı size veremeyiz, biz bu tip faturayı kuruma -SGK- veriyoruz” dedi.

Israr ve biraz da gerilim sonrasında, hastane mali müşavirine danışmak için zaman istedi.

A, bir gün sonra tekrar aradı, fatura talebini yeniledi. “Buyurun gelin. Yardımcı olacağız dediler, gittim.”

A, hastaneye gittiğinde durum değişmişti.

“Hastane yetkilileri, ‘Sizden fazla ödeme alınmış’ dediler. Normalde 30 lira olan muayene ücreti içinde bu tahlillerin yapılması gerekiyormuş.”

Sonuç olarak, 30 lira muayene ücretinin 12 lirasının SGK tarafından, 18 lirasının hasta tarafımdan ödenmesi gerekiyormuş.

Hastane, 595 liralık tahlilinin 551 lirasını fazladan aldığını, hastanın aslında yalnızca 44 lira ödemesinin yeterli olduğunu söyleyerek 551 lirayı hastaya geri ödeme işlemini başlattı.

Hastaneye gitmeden önce bilinmesi gereken 8 madde

Hasta Aktivistleri Derneği’nin İstanbul’da Sosyal Güvenlik Kurumu ile anlaşmalı özel hastaneler üzerinde yaptığı araştırma da bu örnekteki durumun münferit olmadığını ortaya koyar nitelikte.

Araştırmada, 2011 Haziran ve Temmuz aylarında incelenen 47 hastanenin 31’inin hastalardan fazla fark ücreti aldığı tespit edildi.

Hasta Hakları Aktivistleri Genel Başkanı Orhan Demir, şimdi bize özel hastaneye gidince yapmamız gerekenlerle ilgili kısa bir rehber sunacak ve fazla para alındığından şüphelendiğimizde ne yapmamız gerektiğini anlatacak.

Bir Özel Hastaneye gitmeden önce sekiz noktayı iyi bilmemiz gerekiyor

1. Hangi şehirde, hangi özel hastanenin SGK ile nasıl bir anlaşması olduğunu bilin.

Çünkü SGK ile sözleşmesi bulunan özel hastaneler beş farklı sınıflandırmaya göre ayrılıyor.

A sınıfı hastaneler yüzde 70, B sınıfı hastaneler yüzde 60, C sınıfı hastaneler yüzde 50, D sınıfı hastaneler yüzde 40 ve E sınıfı hastaneler yüzde 30’a kadar fark ücreti alabiliyor.

2. Ayakta muayenelerde hastadan en fazla alınabilecek fark ücreti listesini inceleyin

3. İhbar hatlarını ezberleyin: 170 ve 184

4. 100 lira üzerindeki tüm ödemeler için detaylı fatura almanın hak olduğunu hatırlayın.

5. Tüm hastanelerde, anlaşmalı ya da anlaşmasız trafik kazası geçirmiş kişilere verilen sağlık hizmetinin tamamı bedava.

6. 24 saat içinde müdahale edilmezse hayati risk doğurabilecek acil kapsamındaki hallerde ücret talep edilemez.

7. Kendisinin ya da yakınlarının güvencesi yoksa- 18 yaşından küçük olanlar ücretsiz sağlık hizmeti alabilir.

Özel hastanelerde hastaların en sık karşılaştıkları sorunlar

Buna karşı gelmenin tek yolu, bilgilenmek ve yasaları ihlal eden hastaneleri SGK’ya, il sağlık müdürlüğüne veya Sağlık Bakanlığına şikâyet etmek. Aynı zamanda yetkililer hakkında savcılığa da başvurulabilir.

Bu şikâyetler sonuçsuz kalmıyor. Uğraşmak gerekiyor ama sonuçta işe yarıyor. Demir, kendi başına geleni anlatıyor:

“2011’de iki kez Bahçelievler’deki özel bir hastaneye gittim. Benden 33,70 lira alınması gerekirken 77 lira alındı. Hastane itirazlarıma cevap vermedi. SGK’ya başvurdum. 6 ay uğraşmam gerekti ama sonuçta SGK, hastaneye benden aldığı haksız fark sebebiyle 30 bin lira ceza verdi. Bu bir örnektir.”

Demir, yasaların karmaşık olduğunu ve sıradan bir hasta için içinden çıkılamaz bir karmaşa yarattığını söylüyor.

“Bu karmaşada kimse hakkını öğrenemiyor ve dolayısıyla koruyamıyor. Temel hakların basın yoluyla insanlara ulaşması çok önemli. Herkes hakkını bilmeli ve bilgisizliğin suiistimale dönüşümü önlenmeli.”

Bu durumlarda sağlık hizmeti ücretsiz

* İş kazasına uğrayan veya meslek hastalığına tutulan sigortalıdan, bu durumları nedeniyle sağlanan sağlık hizmetleri için

* Askerî tatbikat ve manevralarda sağlanan sağlık hizmetleri için

* Afet ve savaş hali nedeniyle sağlanan sağlık hizmetleri için

* 24 saat içinde müdahale edilmezse hayati risk doğurabilecek acil kapsamındaki hallerde,

* Kendisinin ve yakınlarının içinde güvencesi olmayan 18 yaşından küçük olanlar,

* Sağlık raporu ile belgelendirilmesi şartıyla; hematolojik veya onkolojik malignensiler, doğuştan metabolik hastalık, kalıtsal hastalık veya kronik psikiyatrik hastalığı bulunan kişilerin bu hastalıkları ile ilgili branştaki ayakta muayenelerinde katılım payı alınmaz.

Özel Hastane Fark Ücretleri

Özel hastaneler sigortalıdan artık 2 kata kadar ilave ücret talep edebiliyor. SGK, kendi internet sayfasına koyduğu özel bir yazılımla, sigortalıların kaç TL ilave ücret vereceğinden, hekimlerin özgeçmişlerine kadar önemli bilgiler sunuyor. SGK’nın özel hastanelere gidecek sigortalılara yönelik hazırladığı bu yazılımın adı “Hastaneni Seç, Doktoruna Ulaş”… Bu uygulamayla çalışanların ve hak sahiplerinin özel hastaneye gittiklerinde kaç TL ilave ücret verecekleri önceden öğreniliyor.

Amaç; sigortalıların özel hastaneler karşısında mağduriyetlerinin, şikâyetlerinin sona erdirilmesi. Sigortalı bilgisayarın başına oturuyor, ilk olarak kendi il veya ilçesinde gitmek istediği SGK ile anlaşmalı özel hastaneyi belirliyor.

Sağlık şikâyetine bağlı olarak o hastanede ilgili bölüm olup olmadığını görebiliyor, ilgili branş varsa yine o branştaki hekimlerden birisini bilgisayar başında seçiyor. Bu bilgisayar uygulamasında hekimlerin özgeçmişleri bile yer alıyor. Ancak bütün bu kolaylıkların ötesinde, sistemin en önemli noktası, hastanın, gideceği hastaneye ne kadar ilave ücret ödeyeceğini önceden görecek olması.

Özel Hastane Fark Ücretlerini Öğrenmek için Tıklayınız

Özel hastaneler sigortalıdan artık 2 kata kadar ilave ücret talep edebiliyor. SGK, kendi internet sayfasına koyduğu özel bir yazılımla, sigortalıların kaç TL ilave ücret vereceğinden, hekimlerin özgeçmişlerine kadar önemli bilgiler sunuyor.

FARK ÜCRETİ HANGİ HALDE ALINMAYACAK?

Hangi durumlarda özel hastanelerin fark ücreti alamayacakları ise kanunda ayrıca yer alıyor. Buna göre; acil servislerde verilen ve “yeşil alan muayenesi” adı altında kuruma fatura edilebilen sağlık hizmetleri hariç olmak üzere,
* Acil haller nedeniyle sunulan sağlık hizmetleri,
* Yoğun bakım hizmetleri,
* Yanık tedavisi hizmetleri,
* Kanser tedavisi (radyoterapi, kemoterapi, radyo izotop tedavileri),
* Yenidoğana verilen sağlık hizmetleri,
* Organ, doku ve hücre nakilleri,
* Doğumsal anomaliler için yapılan cerrahi işlemlere yönelik sağlık hizmetleri,
* Diyaliz tedavileri,
* Kardiyovasküler cerrahi işlemleri için (öğretim üyesi tarafından SUT’un 4.1.1 numaralı maddesi kapsamında verilen sağlık hizmetleri hariç), otelcilik hizmetlerinde herhangi bir ilave ücret alınmıyor.

Hangi Muayenenin Ücreti Ne Kadar?

Özel has­ta­ne­lerin yüz­de 400′e varan fark aldığına dikkat çekilerek, muayene ücretleri açıklandı ve vatandaşa önemli bir uyarı yapıldı. Vatandaş hastaneye gitmeden önce SGK’nıninternet sitesindeki ilave ücret hesaplama programına bakarak özel hastaneye ödeyeceği miktarı öğrenebilir. Yaptığı her işlem için fatura istemeli. Buna rağmen fazla paraalınıyorsa elindeki belgelerle SGK’ya şikayet etsin. Fiş almasın. Ödemelerini de ispat niteliği taşıyan kredi kartıyla yapsın. Çünkü hukuksuz parayınakit, kayıtlı parayı kredi kartıyla alıyorlar.”

Has­ta Hak­la­rı Der­ne­ği Baş­ka­nı Or­han De­mi­r, özel has­ta­ne­lerin yüz­de 200 ye­ri­ne yüz­de 400 fark üc­re­ti aldığına, üc­ret­siz ol­ma­sı ge­re­ken rönt­gen, ul­tra­son ve kan tah­li­li hiz­met­le­rin­den bi­le 100-200 li­ra talep ettiğine dikkat çekti.

Sosyal Güvenlik Kurumu’nun (SGK) fark ücretleriyle ilgili yeni düzenlemesi bir süre önce yasallaşarak yürürlüğe girdi. Yeni düzenlemeye göre özel hastaneler vatandaştan iki kat daha fazla, yani yüzde 200 fark ücreti alabiliyor. Ancak bu düzenleme de özel hastaneleri memnun etmedi.

Özel hastanelerin vatandaştan haksız yere para alması halinde bunu denetleyecek ve ceza verecek bir sistem olmadığı öne sürüldü.

Bugün Gazetesi’nin haberine göre Orhan Demir, hastaları uyardı: “Vatandaş hastaneye gitmeden önce SGK’nın internet sitesindeki ilave ücret hesaplama programına bakarak özel hastaneye ödeyeceği miktarı öğrenebilir. Yaptığı her işlem için fatura istemeli. Buna rağmen fazla para alınıyorsa elindeki belgelerle SGK’ya şikayet etsin. Fiş almasın. Ödemelerini de ispat niteliği taşıyan kredi kartıyla yapsın. Çünkü hukuksuz parayı nakit, kayıtlı parayı kredi kartıyla alıyorlar.”

özel hastane muayene üçretleri

MHRS ULUSLARARASI PLATFORMDA TANITILDI

Gelişmekte olan ülkelerin üyesi olduğu D8 örgütü kapsamında gerçekleştirilen çalıştay 28-29 Kasım tarihlerinde Ankara’da yapıldı. Çalıştay’ın açılış konuşmasını Sağlık Bakanlığı Bakan Yardımcısı Sayın Agah KAFKAS yaptı. Agah KAFKAS yapmış olduğu konuşmasında sağlıkta dönüşüm projesi dahilinde vatandaşlara sunulan sağlık hizmetleri ile sağlık sektöründe dünyada emsal teşkil edecek projeler oluşturulduğundan ve Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS)’nin de bu projeler içerisinde önemli bir yere sahip olduğundan bahsetti.

Açılış konuşmasının ardından, MHRS bütün detayları ile katılımcılara tanıtıldı. Bu proje ile vatandaşlarımızın sağlık hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak ve sağlık hizmetlerinin sunumunda verim ve kaliteyi arttırmanın birincil hedef olduğu vurgulandı. Dünden bugüne projede kaydedilen gelişmeler anlatıldı. Bugün 81 ilimizde hastane, ağız diş sağlığı merkezleri ve aile sağlığı birimlerimizde uygulanan MHRS hizmetlerinden yabancı katılımcılar oldukça etkilendiklerini ifade ettiler. Türkiye’de MHRS uygulamasının ve Sağlık Bakanlığı’mızın yürüttüğü diğer çalışmaların kendi ülkelerine göre çok ileri seviyede olduğunu belirttiler.

İlgili Aramalar: doktor randevu alma, bursa devlet hastanesi randevu alma bursa devlet hastanesi randevu alma, doktordan randevu alma, doktor randevu, doktor randevu sistemi, doktor randevu telefonu, mhrs randevu iptalinde ucret odeniyormu

 
 
 
 
 
 
 
x

Medikal Akademi'yi

Sosyal Platformlarda Takip Edin