Alvimedica, girişimsel kardiyolojinin gizli şampiyonu

Kategori: Sektör Print

Dünyaca ünlü pazarlama gurusu Hermann Simon’ın liderliğinde gerçekleştirilen ‘Hidden Champions’ araştırmasına konu olan şirketler sıralamasında, stent pazarında Avrupa’nın gururu ve dünyanın önde gelen beş markasından biri olarak bilinen Alvimedica da yer alıyor. Sektöründe lider ancak kamuoyunca fazla bilinmeyen girişimci şirketleri konu alan ‘Gizli Şampiyonlar’ araştırmasına göre Alvimedica, uluslararası Ar-Ge gücü, hizmet kalitesi ve atak kültürü ile girişimsel kardiyoloji alanında Avrupa’nın Gizli Şampiyonu olmayı hak ediyor.

Türkiye ve dünya girişimsel kardiyoloji pazarında en çok tercih edilen beş küresel stent markasından biri olan Alvimedica, dünyanın fazla bilinmeyen başarılı şirketlerini listeleyen araştırması Gizli Şampiyonlar (Hidden Champions) listesine girme başarısını gösterdi. Dünyanın önde gelen pazarlama gurularından Hermann Simon tarafından 1996 yılında ve ilk kez Almanya için gerçekleştirilen araştırma, çok başarılı ancak fazla tanınmayan 500 firmayı konu aldı. Simon’ın kitap olarak yayınladığı bu araştırma o günden sonra, Avrupa’nın diğer ülkelerini de kapsayacak şekilde genişletildi.

Gizli Şampiyonlar Araştırması, geçen yıl Türkiye gibi AB dışındaki aday ülkeleri de içine alacak şekilde 18 ülkede ve 50 araştırmacının katılımıyla gerçekleştirildi. Girişimsel kardiyoloji alanında dünyanın önde gelen Amerikan markaları karşısında Avrupa’nın en başarılı stent üreticisi olan Alvimedica, Gizli Şampiyonlar listesine girerek bu alanda yenilikçi ve büyümeye odaklı bir marka olduğunu bir kez daha teyid etti.

Bu başarının kendileri için çok sürpriz olmadığını belirten Alvimedica CEO’su Cem Bozkurt, şu bilgileri verdi: “Hermann Simon’ın kitabı, Hidden Champions, temel bir gereksinimden yola çıkarak hazırlanmış önemli bir çalışmadır. Bu kitabın, ülkemizde çok özel işlere imza atan firmalar için de son derece faydalı bilgiler ve ipuçları barındırdığına inanıyorum. Geçen yıl genişletilen bu araştırma, en son olarak merkez ve Doğu Avrupa (CEE) ülkelerinin yanı sıra Türkiye gibi AB’ye aday ülkelerde, kendi sektörlerinde son derece başarılı ancak dünyada çok fazla bilinmeyen bazı firmaları da değerlendirmeye aldı.

Medikal teknolojilerde yenilikçi duruşu ile Avrupa’nın lider markası olan Alvimedica’nın bu çalışmada Gizli Şampiyonlar listesinde yer alması bizleri gururlandırdı. Stent ve stent uygulama teknolojilerinde, Avrupalı olmayan devler karşısında, kısa sürede ve hızlı adımlar atan Alvimedica’nın Avrupalı duruşu ve küresel hedefleri bu çalışmayla bir kez daha onaylanmış oldu.”

Neden Alvimedica?
Alvimedica’nın, girişimsel kardiyoloji alanında tüketicinin yaşamını kolaylaştıran ürünlerin geliştirilmesi, tasarlanması ve üretimi ile kendisine büyük bir rekabetçi avantaj ile “Hidden Champions” Gizli Şampiyonlar sıralamasında yer almaya hak kazandığı belirtiliyor. Gizli Şampiyonlar listesinde Türkiye’nin medikal teknolojilerde onur kaynağı olan Alvimedica’ya ayrılan bölümde, bu markanın stent ve stent uygulama cihazlarını kullanan müşterilerini özel olarak yakından izlemesi ve dolayısıyla hizmet kalitesi ile başarıyı garantilediğinin de altı çizildi.

Gizli Şampiyonlar listesine giren tüm firmaların iş başarılarının ortaya koyduğu bazı dersler söz konusu ve araştırmada firma bazında başarıyı tetikleyen konulara da değiniliyor. Alvimedica’nın küresel başarısında Ar-Ge çalışmalarının önemine değinen Gizli Şampiyonlar araştırması, şirketin tüm dünyadan kendi alanındaki diğer kurumlar ve üniversitelerle yakın işbirliği içinde çalışmasının stratejik önemine de dikkat çekiyor. Araştırma, girişimsel kardiyolojide yenilikçi teknolojilere imza atan Alvimedica’nın bu çabasının aynı zamanda piyasaya hızlı ürün sunmasında da etkili olduğunu vurguluyor.

Şirketin rekabetçi avantajını oluşturan nitelikli insan kaynağı aynı zamanda müşteri memnuniyetinin de temelini oluşturuyor. Araştırmaya göre Alvimedica rekabetçiliğinin çok çarpıcı diğer bir kanıtı ise işletme ölçeğinin çok üzerinde bir çeviklik ve yenilik ruhu ile dünya pazarlarında varlık göstermesi olarak ifade ediliyor. Rusya, Romanya, Ukrayna, Beyaz Rusya, Bosna ve Hersek, Sırbistan, Slovenya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Macaristan, Kazakistan  ve Türkiye gibi araştırmaya katılan yeni 18 ülke, coğrafyaları, tarihleri, iş kültürleri, bürokrasi ve yasal altyapılarıyla birbirinden çok farklı iş yapma alışkanlıklarıyla birbirinden ayrılıyor.

Bir kısmı AB üyesi olan, bir kısmı Türkiye gibi AB’ye başvuruda bulunan, geri kalanı ise hiçbir birliğe üye olmayan bu ülkelerin tek ortak noktasını sahip oldukları serbest pazar iklimi oluşturuyor. Merkez ve Doğu Avrupa (CEE) bölgesi ülkeleri, Kazakistan ve Türkiye’de faaliyet gösteren Gizli Şampiyonlar’ı konu alan araştırmanın bulguları, 17-18 Kasım 2011’de Avusturya, Viyana’da gerçekleştirilen bir konferans çerçevesinde kamuoyuyla paylaşıldı.

Prof. Dr. Hermann Simon hakkında
10 February 1947 doğumlu Alman yazar ve iş dünyası liderlerinden Prof. Dr. Hermann Simon, aynı zamanda strateji ve pazarlama şirketi Simon-Kucher & Partners’ın başkanı olarak strateji, pazarlama ve fiyatlama konusundaki uzmanlığı ile tanınıyor. Kapsamı değişerek süregiden araştırması Gizli Şampiyonlar ile kendisinden söz ettiren Simon, uluslararası birçok gazete ve dergiye makaleler yazmakta, bilimsel kitaplar yayınlamaktadır. Türkiye’de de araştırmayla ilgili kitabı Gizli Şampiyon Şirketler adıyla yayınlanmıştır.

Alvimedica Hakkında
Stent ve stent uygulama sistemlerinde, bugün, Türkiye’nin Ar-Ge lideri olan Alvimedica, 2007 yılında Danimarka ve İsveç’te yaşayan Türk iş ve bilim adamlarının yenilikçi ürünler geliştirmek amacıyla biraraya gelerek kurduğu bir girişimdir. Alvimedica, aynı yıl, kendi Ar-Ge’sinde geliştirdiği Ephesos STS ile Türkiye’nin ilk ve tek stent ve balon üreticisi Nemed Tıbbi Ürünler’i satın aldı. İstanbul, Çatalca’daki Trakya Serbest Bölgesi’nde yer alan 5.500 metrekarelik tesislerinde dünya standartlarında Ar-Ge’si ve Avrupa’nın en büyük 10.000 Class clean room (temiz oda) ortamı ile ülkemizin haklı gururu olan Alvimedica, günümüzde dünyanın 20’den fazla ülkesinde doğrudan veya temsilcilikler aracılığıyla faaliyet göstermektedir. Türkiye’nin bu yenilikçi teknoloji markası, 100’ü aşkın üründen oluşan zengin portföyü ile bu pazarların birçoğunda rekabet eden küresel ilk beş marka arasında yer almaktadır.

YAZIYI PAYLAŞ

YORUMUNUZ VAR MI?

guest

0 Yorum
Inline Feedbacks
Tüm yorumları gör
Araç çubuğuna atla