Bilgisayar oyunu programcısı Glitchers şirketinden Max Scott-Slade, oyun için University College London’dan ve İsviçre’deki ETH Zurih’ten bilim insanlarıyla çalıştı. Max Scott-Slade BBC’ye yaptığı açıklamada, “Normalde sıkıcı ve laboratuvar merkezli olan bir konuyu kamuya olabildiğince eğlenceli bir şekilde sunmak çok ilginç” dedi.
Scott-Slade, “Oyunun bizim için anlamı daha zengin verilere ulaşmak. Sanal gerçeklik versiyonuyla 15 kat daha fazla veriye ulaşıyoruz çünkü başın nereye baktığı ve botun nereye ilerlediğini ayırıyoruz” diye konuştu.
İlk oyunun bulguları 2016 yılında sinirbilimcilerin uluslararası toplantısında sunuldu. Bulgular insanların gençlik çağlarından sonra yön duygusunun giderek zayıfladığını gösterdi. Bulgular, erkeklerin yön duygusunun kadınlara göre biraz daha iyi olduğunu ortaya koydu. Ayrıca İskandinav ülkeleri dünyanın geri kalanına göre daha iyi performans sergiledi. ETH Zurich Üniversitesi’nden Profesör Christophe Hoelscher, “Hiçbir proje 3 milyon insanın gerçek etkileşimlerine ilişkin bu derece detaylı veriler toplamadı. Bu bize klasik araştırmalarla yapamayacağımız bir dizi analizi yapma imkanı sağlayacak” diyor.
Alman Deutsche Telekom tarafından finansmanı sağlanan proje henüz bitmiş değil, ancak amaç bunamayı ilk aşamalarında test edebilmek. İngiltere’de 850 bin kişi bunama hastalığıyla yaşıyor. Bu rakamın 2051’de 2 milyona ulaşması bekleniyor. Hastalığın belirtilerinin ortaya çıkması 10 yıldan uzun bir süreyi bulabiliyor.
İngiltere’deki Alzheimer Araştırma Enstitüsü’nden Doktor David Reynolds, “Asıl istediğimiz bunama hastalığı olan insanları şimdikinden 10-15 yıl önce teşhis edebilmek. Sea Hero Quest gibi bir oyun ve yönümüzü nasıl bulduğumuzu anlamak daha erken teşhiste faydalı olacak” diyor.
Bunamayı engelleyen ya da yavaşlatan ilaçlar bulunmuyor. Ancak olsa bile belirtiler ortaya çıkmadan ve beyin zarar görmeden kullanılırsa işe yarayacağına inanılıyor.
YAZIYI PAYLAŞ
YORUMUNUZ VAR MI?