Gebelikte pilates, doğumu kolaylaştırır mı?

6 Eylül 2014   |    16 Ağustos 2017    |   Kategori: Gebelik Print

Hamileliğin her ayında pilates yapılabilmektedir. Öte yandan, gebeliğin ayına göre hareketler değişmektedir. Hamilelere ve doğumdan sonra annelere, pilates ve uygun olabilecek diğer egzersizler, hekim ve fizyoterapistler kontrolünde olmak şartıyla önerilmektedir. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. İlker GARİPOĞLU, bu konuda bilmeniz gerekenleri anlattı.

Pilates sayesinde normal doğumun kolaylaştırılması ve teşvik edilmesi amaçlanıyor. Önemli noktalardan biri de şu ki, hamile olsun ya da olmasın, kişilerin, her sporda olduğu gibi, pilatesi de yetkili uzmanlar denetiminde yapması önemli. Hamile bayanların ise doktorlarının izni olmadan ve gebeliğin durumu hakkında bilgi sahibi olmadan pilates yapmaları kesinlikle önerilmiyor.

Gebelik sürecini tamamlayan hamileler için doğumu kolaylaştıracak 10 öneri

Pilates’in, Gebelik  ve Doğum’a Yararları…

  • Vücutta artan endorfin  hormonu, fiziksel ve psikolojik rahatlama sağlar, gebeye kendini güçlü hissettirir.
  • Hamilelikten kaynaklanan bel ve sırt ağrılarını,  bu bölgeleri güçlendirerek azaltır.
  • Kol ve bacaklardaki ödem ve şişlikler azalır.
  • Anne doğum  sırasında gerekli  soluma ve gevşemeleri daha  güzel yapabilir.
  • Hamilelerin karın kaslarını güçlendirir ve denge- konsantrasyon kontrolünü arttırır. Bu sayede anne adayı normal doğuma daha  iyi konsantre olur ve bebeğin doğumuna yardımcı olur.
  • Doğumdan sonra vücudun ve karın bölgesinin normale dönmesini hızlandırır.
  • Gebelikte  ve sonrasında oluşan idrar kaçırma problemleri ortadan kalkar.
  • Gebelikte  görülebilen hazımsızlığın azalmasına yardımcı olur.
  • İçerdiği nefes  egzersizi sayesinde, annenin, gebelik sürecinde yaşadığı duygusal  dalgalanmalardan daha az etkilenmesine yardımcı olur.
  • Anne adayı, yaptığı egzersiz sayesinde uykuya daha çabuk dalar,  gününü zinde ve motive şekilde  geçirir.
  • Doğum sırasında oluşabilecek yırtıklar azalır.
  • Cinsel yaşamın  doğum  sonrası normale dönmesini kolaylaştırır.
  • Hormonların etkisiyle zayıflayan göğüs  kaslarının kuvvetlenmesini sağlar.
  • Yapılan araştırmalarda, hamilelik sürecinde egzersiz yapan annelerin bebeklerinin yaşam fonksiyonlarının, egzersiz yapmayanlara göre daha iyi çalıştığı görülmüştür.

Kas-İskelet Sisteminde Problemi Olan Gebeler ve Lohusalarda Pilates’in Yararları…

Omurga  eğriliği, fıtık, kas problemleri, doğuştan kalça çıkığı gibi rahatsızlıkları olan gebelerin, hamilelik süreçlerinde ve sonrasında vücutlarında hissettikleri şikayetler artabilir.

  • Pilates egzersizleri düzenli olarak  yapıldığında iskelet ve kas sisteminde ciddi değişiklikler sağlar. Anne adaylarının ağrılarının azalmasına yardımcı olur.
  • Bu tip problemleri olan kişiler için en ideal yöntem, hamilelik öncesi  pilates egzersizlerine başlayıp vücutlarını hamilelik  süresince yaşayacakları fiziksel değişime hazırlamaktır.

YAZIYI PAYLAŞ

Araç çubuğuna atla