Sağlık Bakanı Fahrettin Koca: Türkiye’de Koronavirüs tanısı alan hasta yok!

31 Ocak 2020   |    13 Şubat 2020    |   Kategori: Sağlık Gündemi Print

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, bugün yapılan Koronavirüs Bilim Kurulu toplantısının ardından önemli açıklamalarda bulundu. Çin’den yayılan yeni koronavirüs (2019-nCov) ile ilgili gelişmeler ve alınan tedbirlerle ilgili bilgi veren Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, şunları söyledi: “Havalimanlarında 365 gün 24 saat sağlık personeli bulunduruyoruz. Çin’den gelen tüm uçuşlar için bulaşıcı hastalık kontrol önlemlerini devreye soktuk. Havayolu şirketleri, tur operatörleri ve turizm şirketlerine yönelik bilgilendirme yaptık. Çin’den gelen uçuşlarla ülkemize giriş yapan yolcuları, uçaktan inişte termal kameralarla tarıyoruz. Şu ana kadar 11 bin yolcu tarandı ve herhangi bir şüpheli yolcuya rastlanmadı.

Ayrıca karantina odalarımız, negatif basınçlı sedyelerimiz, koruyucu ekipman ve malzemelerimiz tüm illerimizde ihtiyaç halinde kullanılmaya hazır olduğunun altını çizmek istiyorum. Yani yeterli koruyucu ekip ve malzeme bulundurduğumuzu, bütün illerimizde hassasiyetle takip ettiğimizin altını çiziyorum.”

Koronavirüs REHBERİ: Nasıl bulaşır? Belirtileri, korunma yöntemleri ve tedavisi

Sosyal medyada yer alan maksatlı paylaşımlara itibar edilmemeli

Bilim Kurulu ile tanı, önlem, olası vakada uygulanacak prosedürler, korunma ve kontrol önlemleri ile ilgili bir rehber hazırladıklarını söyleyen Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, “Tüm sağlık tesislerimiz ve çalışanlarımız olası bir vaka durumunda yapmaları gerekenler hakkında bilgilendirildi. Okullar açıldığında Milli Eğitim Bakanlığı ve Kredi Yurtlar Kurumuna yönelik bilgi notlarımızı da kendileriyle ayrıca paylaşmış olacağız

Bu tehdit varolduğu sürece, Sağlık Bakanlığı olarak en ufak bir riski göz ardı etmemek adına güvenlik öncelikli bir anlayışla hareket ediyoruz. Ateş, öksürük, solunum sıkıntısı gibi şikayetleri olan ve Çin’e seyahat etmiş ya da Çin’den ülkemize gelmiş vakalar olur ise klinik tablo tam oturmasa bile tedbir amaçlı gözetim altına alıp, tetkikleri yapıyoruz. Bu konuda özellikle sosyal medyada yer alan yer yer maksatlı paylaşımlara itibar edilmemesini bir kez daha rica ediyorum” dedi.

Türkiye’de saptanmış koronavirüs vakası yok

Sağlık Bakanlığı olarak her türlü bilgiyi paylaştıklarını dile getiren Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, sözlerini söyle sürdürdü: “Bundan sonra mümkün olduğunca günlük bilgi paylaşımları yapacağız. Bugüne kadar farklı illerden şüpheli görülen 68 kişiden numune alınarak, Ulusal Viroloji Laboratuvarımızda analiz edildi.

Şu ana kadar Türkiye’de kesin olarak yeni koronavirüs tanısı alan hastamız olmadı. Eğer olur ise de bunu izole etmek üzere tüm imkanlarımızın hazır, yeterli olduğunu, kapasitemizin de son derece bu anlamda yeterli olduğunu ayrıca ifade etmek istiyorum. Adana’da gözetim altında bulunan iki vaka vardı, bunlar negatif çıktı. 70 vakamız oldu, bunlarda koronavirüs çıkan olmadı. İlk günden itibaren denetimleri sıkı olarak uyguladık, gözetim altına aldık, numuneleri denetim altına aldık. Sonuçların hepsi negatif çıktı.”