İsviçreli Nycomed Türkiye ilaç pazarına giriyor

24 Eylül 2010   |    1 Mart 2013   |   Kategori: Sektör Print

Türk ilaç endüstrisinde yeni bir oyuncu

İSTANBUL – Gastrointestinal sistem, ağrı kesiciler, enfeksiyon, solunum hastalıkları, osteoporoz ve doku yönetimi konularında uzmanlaşmış özgün portföyüyle global bir ilaç şirketi olan Nycomed, 20 milyon euro başlangıç ciro hedefi ile Türkiye pazarına giriyor. Firma 2014 yılına kadar pazarın ilk 20 büyük oyuncusundan biri olmayı hedefliyor.

 

Dünyanın en büyük 25 ilaç şirketinden biri olan ve 1874 yılından beri faaliyet gösteren İsviçreli Nycomed, Avrupa’daki başarılı çalışmalarının devamında gelişmekte olan pazarlardan Türkiye’ye büyük bir yatırım ile girmeye hazırlanıyor. Dünya genelinde ürünleri 100’den fazla ülkede bulunan, 12 bin kişiye istihdam sağlayan Zürih merkezli firma, 2009 yılında 4,34 milyar dolar ciroya yapmıştı. Gastrointestinal sistem, ağrı kesiciler, enfeksiyon, solunum hastalıkları, osteoporoz ve doku yönetimi konularına ek olarak geniş yelpazedeki OTC ürünleri ile bulunduğu pazarlarda güçlü bir yeri olan Nycomed, Türkiye’ye Gastrointestinal sistemde “Pantpas” ve ağrı kesicilerde “Xefo” ilaçları ile giriyor.

 

Nycomed olarak gelişmekte olan pazarlara yatırım yapmaya önem verdiklerini belirten Satış Pazarlamadan Sorumlu Dünya Başkan Yardımcısı Guido Oelkers, şu bilgileri verdi: “Dinamik büyüme oranına sahip Türkiye pazarına giriş yapmak üzere önemli bir yatırım ile güçlü bir organizasyon kurduk. 2010’da Türkiye’de istikrarlı bir büyüme görmekteyiz. 2010 ve 2011’de Türkiye pazarı birim başına 2 hane büyüyecektir. Bu büyüme değer olarak %10 civarında olacaktır. Kişi başı tüketim oranının halen düşük olması nedeniyle Türkiye çok önemli bir pazar, çünkü şimdiye kadar ulaşılamayan ve tedavi edilememiş çok fazla hasta var. Nycomed olarak inovasyona çok açık bir yapıdayız. Hızlı karar verebilme, esneklik, inovatif işbirliklerine açıklık, bürokratik olmayan bir yapıdan gelen kolay çalışma özelliği, ulaşılabilirlik, fikirlerin paylaşılabildiği ve yeni projeler için hızlı işbirliği yapılabilen bir ortam özelliklerine sahibiz. Bu da bizim, bulunduğumuz ülkelerde rahat hareket etmemizi sağlıyor.”

 

 

Pazara ilk adım Pantpas ve Xefo ile atılıyor
Türkiye pazarına Pantpas ve Xefo isimli iki önemli ürünleri ile giriş yapacaklarını dile getiren Nycomed Türkiye Genel Müdürü Bedri Toker, “Orta vadede ise gastrointestinal sistem, solunum sistemi ve ağrı kesiciler alanlarında geniş bir portföy yaratmayı hedefliyoruz. Türkiye pazarına ilk yıl için 25 milyon dolar ciro hedefiyle giriyoruz. Şu an yaklaşık 130 kişi istihdam ediyoruz. Portföyümüz reçeteye tabi ürünlerin yanında, direk tüketime açık ürünlerden oluşmaktadır. Türkiye’de de gerek kurumsal gerekse yerel boyutta lisans fırsatları ve marka edinme çalışmaları konusunda pazarı sürekli değerlendiriyoruz. Yerel pazarlar, yerel fırsatlar, yerel yaklaşımlar ve yerel girişimler Nycomed için Türkiye yatırımlarının temelini oluşturmaktadır” dedi.

 

Nycomed’in dünyada çok yaygın olmayan özel ve tedavisi zor hastalıklar için yoğun çalışma ve araştırma yaptığını belirten Toker, sözlerini şöyle sürdürdü: “Dünyada çok sayıda insanın sahip olduğu ve çare bulmakta zorlandığı bu hastalıklar için de araştırmalar yapıyoruz. Bizim tüm maaliyetlerimizin merkezindeki amacımız,  hastalara destek vermek. Çünkü misyonumuz hastalar ve sağlık sitemleri için anlam ifade eden ilaçlar pazara vermektir. Yine bu misyon ile çok yakın bir zamanda solunum ile ilgili çok önemli bir ilacımızın lansman bilgisini paylaşıyor olacağız.”

 

ABD’nin lider OTC firması
Markalı ilaçlarda farklılaşmış bir portföye sahip olan Nycomed, A.B.D’de lider OTC firması konumunda bulunuyor. Nycomed, 136 yıl once Norveç’de kuruluşundan bu yana çok çeşitli sağlık sistemlerinin karmaşık düzenlemelerinin olduğu rekabetçi Avrupa pazarında dinamik bir şekilde büyümüştür. Dünya genelinde 12 ülkede 16 üretim tesisi bulunan ve 100’den fazla ülkeye ürün sağlayan Nycomed, en büyük iki ilaç pazarı olan Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya’da iş ortaklıkları ile çalışmalarına devam ediyor. En büyük pazarlarından bir tanesi Rusya/CIS olan Nycomed’in, Singapur’da açtığı ofis ile Asya’da, Dubai’de açtığı ofis ile Orta Doğu’da genişleme kararının altını çiziyor. Latin Amerika bölgesinde ise Brezilya, Arjantin, Meksika ve Venezuella’da hızlı bir büyüme gösteriyor. Bugün Nycomed, tüm yatırımları ile Meksika, Rusya, Çin, Hindistan, Brezilya ve Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelere odaklanmaktadır.

 

YAZIYI PAYLAŞ


YORUMUNUZ VAR MI?

avatar
Araç çubuğuna atla