11 saatten fazla oturan ofis çalışanları ölümcül risk altındalar

Kategori: Sağlıklı Yaşam Print

sürekli-oturmanın-zararları-masa-basiUniversity of Sydney’s School of Public Health tarafından 200.000 den fazla kişi üzerinde yapılan yeni bir araştırmada, bireylerin fiziksel aktivite seviyeleri, kiloları ve sağlık durumları incelenirken günde 11 saatten fazla oturanların, 4 saatten az oturanlara oranla 3 yıl içerisinde ölme risklerinin %40 daha fazla olduğu saptandı.

Çalışmanın sonuçlarını değerlendiren Aktif Yaşam Derneği Bilim Kurulu üyesi ve Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Spor Hekimliği Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Ali Murat Zergeroğlu, uzun saatler oturmanın ölümcül sonuçlar yaratabileceğini ve sağlıklı bir yaşam için masa başında çalışan insanların iş yerlerinde hareket etmesi gerektiğini belirtti.

Dünya Sağlık Örgütü’nün araştırmaları da hareketsiz yaşamın ölüm riskleri arasındaki yükselişini resmediyor. 2002 Dünya Sağlık Raporu’na göre fiziksel inaktivite, gelişmiş ülkelerdeki 10 ölüm nedeni arasında sigara, tansiyon, alkol, kolesterol, obezite ve yetersiz beslenmeden sonra 7. sırada yer alırken 2010 yılı verilerinde küresel ölüm faktörleri arasında 4. sıraya yükseldi.

St. Luke’s-Roosevelt hastanesi kardiyoloji uzmanı Dr. David Cohen uzun süre oturmanın, sigara kadar etkili olduğunu belirtirken, sedanter (hareketsiz) bir yaşam sürmenin kalp rahatsızlıkları, obezite, diyabet, kanser ve hatta erken ölüm riskini arttırdığını belirtti.

ali-murat-zergerogluProf. Dr. Ali Murat Zergeroğlu konu ile ilgili “Teknolojinin ilerlemesi aslında hareket dizayn edilmiş bedenimizi giderek hareketsizliğe itmekte, hareketsiz yaşam tarzı da başta obezite, diyabet, kalp hastalıkları olmak üzere birçok hastalığa davetiye çıkarmaktadır. Uzun süre ofiste, masa başında çalışan kişiler için bu hastalıklara yakalanma riski daha da fazladır,”görüşünde bulundu.

Daha az oturmak ve gün içinde aktif olmak sağlıklı ve kaliteli bir yaşam tarzı için gerekli en önemli faktörlerden biri. Çalışmalar, iş yerinde fiziksel olarak aktif olan bireylerin daha az stresli ve çok daha üretken olduğunu gösteriyor. Siz de iş yerinizde aktif olabilirsiniz.

Sürekli oturarak çalışanlar için egzersizler

  • Araba kullanıyorsanız arabanızı işyerinizden biraz uzağa park edip yürüyebilirsiniz. Toplu taşıma aracı kullanıyorsanız bir iki durak önce inip yürümeyi tercih edebilirsiniz.
  • Bisiklet de bir ulaşım aracıdır. İşe bisiklet ile gitme imkânınız varsa değerlendirebilirsiniz.
  • Saat başı veya belirlediğiniz daha kısa/uzun aralıklarla size biraz hareket etmenizi hatırlatacak bir alarm kurabilirsiniz.
  • Kısa bir konuşma veya doküman paylaşımı için iş arkadaşınıza elektronik posta göndermek yerine yanına yürüyebilirsiniz.
  • Asansörler yerine merdiven tercih edebilirsiniz.
  • Ellerinizi kafanızın arkasında birleştirerek geriye doğru 8-10 saniye gerine bilirsiniz.
  • 8-10 kez ip atlar gibi sıçraya bilirsiniz.
  • sandalyede otururken sandalyenin kolçaklarından tutup kendinizi yukarı doğru kaldırabilirsiniz (8-10 kez).
  • Sandalyenin ucuna oturup bacaklarınızı karnınıza doğru çekip ileri uzatabilirsiniz (8-10 kez).
  • Ayağa kalkıp yavaş yavaş sandalyeye kadar çöküp oturmadan tekrar doğrulabilirsiniz (8-10 kez).

Gününü sürekli oturarak geçirenlerde ölüm riski daha fazla!

YAZIYI PAYLAŞ

Araç çubuğuna atla