Harvard Üniversitesi’nin araştırması, Prof. Dr. Canan Karatay’ın iddialarını boşa çıkardı

Kategori: Beslenme ve Diyet, Zayıflama ve Obezite Print

beslenme-sebze-meyveHer ne kadar Prof. Dr. Canan Karatay, her fırsatta meyvedeki şekerin zararına vurgu yapsa da ABD ve İngiltere’deki iki üniversitenin ortak araştırmasına göre, yüksek miktarda flavonoid içeren meyve ve sebze tüketerek zayıflamak mümkün olabilir. Harvard Üniversitesi ve East Anglia Üniversitesi’nin ortak yaptığı yeni araştırmaya göre, yüksek miktarda flavonoid içeren meyve ve sebzeleri tüketerek kilo kontrolü yapılabilir hatta bir miktar zayıflamakta mümkün olabilir. Araştırma, günlük sadece 80 gram flavonoid içeren besinleri tüketmenin kilo almadan sağlıklı bir yaşam sürmenize yardımcı olduğunu ortaya koydu.

Flavonoidler daha önce yapılan araştırmalardan antioksidan etkisiyle ve hücre üzerindeki tamir edici özelliğiyle biliniyordu. İngiliz Medikal Dergisi’nde yayınlanan araştırma için ABD’de yaşayan 124 bin kadın ve erkek ile 24 yılı aşkın süre incelendi. Araştırmaya katılanlar 3 ana gruba ayrıldı: Yaş ortalaması 36 olan kadınlar, yaş ortalaması 48 olan kadınlar ve yaş ortalaması 47 olan erkekler. Araştırmanın sonunda flavonidlerin kilo korumada ve hatta az da olsa kilo vermede yardımcı olduğu ortaya çıktı.

Flavonoid nedir, hangi sebze ve meyvelerde bulunur?

Flavonoidler vücudunuzda üretilen veya dışarıdan gelen serbest radikallerin oksitleyici yani yaşlandırıcı zararlarına engel olan güçlü birer antioksidandır. Güneş ışınları ile cildinizi bozan, sigara ile derinizdeki damarlarınıza zarar veren, egzoz gazları ile kollajeninizi erkenden yaşlandıran serbest radikal zararlarını engellemenin en etkili yolu, vücuda bol bol flavonoid kazandırmaktır.

Prof. Dr. Canan Karatay’dan yeni açıklama: ‘Primum nil nocere’

Flavonoidler aynı zamanda yangı yani iltihap önleyici maddelerdir. Cilt yaşlanmasının önemli ölçüde cildin iltihabi reaksiyonlardan kaynaklandığı dikkate alınırsa flavonoid üzerinde neden bu kadar ısrarla durduğumuz daha kolay anlaşılır. Hayatınıza ıspanağı, pancarı, kara lahanayı, enginarı, yeşil veya kırmızı biberi daha fazla ekledikçe bu doğal mıucizelerden daha çok yararlanacaksınız.

Yüksek flavonoid içeren 16 gıda ise şöyle:

1. Ahududu

2. Yabanmersini

3. Böğürtlen

4- Çilek

5. Kuş üzümü

6. Kiraz

7. Üzüm

8. Erik

9. Turp

10. Çay

11. Kakao

12. Armut

13. Elma

14. Narenciyeler

15. Soğan

16. Biber

Kısa sürede kilo vermek için 22 öneri ve kilo kontrolü

YAZIYI PAYLAŞ


Araç çubuğuna atla