Besinler ağrı keser mi? İşte ağrı kesici etkisi olan besinler…

Kategori: Beslenme ve Diyet, Şifalı Bitkiler Print

agri-aci-kadin-bas-migrenSon yılların gözde araştırma konusu olan ağrı kesici besinler hakkında açıklama yapan Prof. Dr. Ahmet Salim Göktepe, fiziksel ağrı çeken hastaların tüketmeleri gereken ağrı kesici özelliği olan besinler hakkında bilgi verdi. Besinlerin ve içlerindeki maddelerin ağrı kesici etkilerinin bulunduğunu belirten Prof. Dr. Göktepe, ağrı çeken hastaların bu besinleri ilaç yerine kullanmak yerine, günlük diyetlerinin içerisine makul miktarlarda ekleyerek tüketmelerini öneriyor.

ÜZÜM: Siyah üzümde bulunan antosiyonin ve kuersetin ile hem siyah hem beyaz üzümde bulunan resveratrol adlı maddelerin ağrı kesici etkileri üzerine yoğun bilimsel çalışmalar mevcut. Ön çalışmalar eklem kıkırdağını ve omurlar arasındaki diskleri de koruduğunu destekliyor.

ZENCEFİL (Zingiberofficinale): Ağrı kesici ve antienflamatuar özellikleri olan zencefil hakkında 2010 yılında yapılan bir çalışma egzersize bağlı kas ağrılarını azalttığını iddia ediyor. Günde 2-3 tatlı kaşığı öneriliyor.

Ağrı kesici kullanmadan önce bu uyarılara kulak verin!

SOYA FASULYESİ: Etkisi İzoflavon içeriğine bağlı. Günde 40 gram soya proteininin diz kireçlenmesi olanlarda ağrı ve hareket kısıtlılığını azalttığı bildiriliyor. Ancak özellikle erkeklerde etkili.

ZERDEÇAL (hintsafranı): Zerdeçala rengini veren Curcumin adlı pigment ağrı kesici ve antienflamatuar özelliklere sahip. Kireçlenmesi olan hastalarda yapılan bir çalışmada günde 200 miligram Curcumin alınmasının ağrıyı azaltıp hareketleri artırdığı bildirilmektedir.

KİRAZ VE VİŞNE: Antosiyanin ve biyoflavonoid içeriğiyle ağrı kesici, antienflamatuar ve kireçlenme karşıtı etkileri gündemde. Gut tedavisindeki etkinliği çalışılıyor. Mevsiminde günde bir avuç yeterli.

KAHVE: Ağrı eşiğini yükselttiği bildiriliyor. Egzersizden önce bir fincan öneriliyor. Ancak kahvenin yararları kadar zararları da tartışılan bir madde olduğunu unutmayalım.

Afrodizyak etkisi olan besinler ve tarifler! İşte Sevgililer Günü menüsü

BALIK: Başta somon olmak üzere yağlı balıkların Omega-3 içerikleriyle ağrıları azalttıkları bildiriliyor. Haftada 2-3 kez yemek yeterli.

KOYU YEŞİL YAPRAKLI SEBZELER: Yüksek antioksidan içeriği ve bazik yapılarıyla etkililer. Yüksek K vitamini içeriği kemikleri güçlü tutuyor.

CEVİZ: Ceviz bol miktarda Omega-3 içeriyor. Çiğ tüketildiğinde ağrı ve inflamasyonu azaltabiliyor.

ACAİ ÇİLEĞİ: Antioksidan ve omega-3’den zengin. Kireçlenme ve ağrı üzerine etkileri çalışılıyor.

KETEN TOHUMU: Omega-3 içeriyor. Ağrı kesici ve antienflamatuar.

KEREVİZ: 3 n-butilftalin içeriyor. Artrit, gut ve fibromiyalji ağrısı üzerine etkileri çalışılıyor.

Doğal antibiyotik etkisi olan besinler

YAZIYI PAYLAŞ


YORUMUNUZ VAR MI?

avatar
Araç çubuğuna atla