Chia tohumu zayıflatır mı? Çiyanın faydaları

Kategori: Beslenme ve Diyet, Şifalı Bitkiler Print

Son yılların en popüler soruları genelde her hangi bir sebzenin, meyvenin, bitkinin ve besinin zayıflatıp zayıflatmadığı ekseninde ilerliyor. Bunlardan birisi de ülkemizde daha yeni yeni bilinir olan Chia tohumu. Öncelikle şunu belirtmekte fayda var ki, kalori alımını kontrol atında tutmazsak, düzenli olarak egzersiz yapmazsak kilo veremeyiz. Öyle her hangi bir mucizevi besini yiyerek kilo vermek diye bir gerçek yok. Ancak bazı besinlerin bizim kilo verme sürecimizi hızlandırdığı da bir gerçek. İşte Arjantin, Meksika, Bolivya gibi ülkelerde yüzyıllardır, Avrupa ülkelerinde ise çok uzun yıllardır tüketilen chia tohumunun da zayıflattığı değil, zayıflamaya yardımcı olduğu söylenebilir.

Chia tohumu, Aztekler ve Mayalarda gençliğin, gücün, dinamizmin, dayanıklılığın sırrı olarak bilinir ve tüketilirmiş. Besin içerikleri oldukça zengin, sindirim ve bağışıklık sistemlerini destekleyici özellikleri çok yüksek olan chia tohumunda; B1, B2, B3 vitaminleri, potasyum, çinko, protein, mineral, lif ve Omega 3 yağ asitleri bolca bulunuyor. Chia tohumu ve zayıflama ilişkisinde şunu söyleyebiliriz ki; bir besin sağlıklı ve doğal ise kilo vermeye yardım eder ya da en azından kilo aldırmaz.

Chia tohumu nedir, nasıl kullanılır? Chianın faydaları nelerdir?

Chia tohumunun faydalarını sıralayalım:

  • Enerji verir, tok ve dinç tutar
  • Omega 3 yağ asitleri bakımından zengindir, zihinsel fonksiyonlarını güçlendirir
  • Kas ve eklem ağrılarını azaltır.
  • Bağırsakların daha iyi çalışmasını sağlar
  • Uzun süre tok tutar
  • Trigliseridi ve kötü kolesterolü düşürür, kalp ve damar sağlığını destekler
  • Hücre yenilenmesini ve onarımını destekler. Bu sayede hem iç organların hem de saç, cilt gibi görünen organların da gençliğini korur
  • Yüksek lif içeriğinden dolayı kan şekerinin hızlı yükselmesini önler, şeker hastalığından korur
  • Kaliteli bir protein kaynağıdır
  • Kalsiyum bakımından zengindir. Bu sebeple de; diş ve kemik sağlığını korur. Çocukların ve osteoporoz başlama riski taşıyan yaşlıların tüketmesi önerilir

Omega 3 nedir, ne işe yarar? Faydaları nelerdir, hangi gıdalarda bulunur?

Chia tohumu nasıl tüketilir?

Chia tohumu eklendiği besinin tadını ya da kokusunu değiştirebilecek bir özelliğe sahip değildir. Bu bakımdan yemeklere, smoothielere, tatlıya ya da yoğurda katarak tüketmekte sakınca yoktur. Çünkü chia tohumunun belirgin, keskin bir kokusu ya da tadı bulunmaz. Bu yüzden chia tohumunu süte, yoğurda, neye isterseniz 1 tatlı kaşığı ekleyebilirsiniz.

Chia tohumu zayıflamaya yardımcı olur mu?

Chia tohumu, sağlıklı yönü güçlü olan bir besindir. Bu bakımdan sağlıklı olmak isteyen herkes chia tohumu tüketmeli. Chia tohumunu sağlıklı, besleyici, doyurucu, gücü artırıcı ve ömrü uzatıcı olduğu için eski dönemlerde Aztekler, Mayalar bu besini tüketmişler. Ancak eğer sorunuz chia tohumunun zayıflatıp zayıflatmadığı şeklinde ise; chia tohumu zayıflatırı ya da zayıflamaya yardım eder, diyebiliriz.

Chia tohumu mucize mi? Şehir efsanesi mi?

Chia tohumu uzun süre tok tuttuğu için sık sık acıkma sorunu yaşamaz ve dolayısıyla da zayıflamak mümkün olur. Zira zayıflamak isteyen kişilerin de bir besinden bekledikleri en önemli özellik tok tutmasıdır. Bir kase chia tohumlu salata yiyip saatlerce tok kalabilmek mümkün. Tabi ki bu süre içinde acıkmayacağımız için de kilo vermek kaçınılmaz. Bir de bu toklukla birlikte enerjik de olabilmek chia tohumunu daha değerli hale getiriyor.

Chia tohumu ile zayıflamak istiyorsanız, 1 bardak suyun içine 1 tatlı kaşığı chia tohumu atın, 10 dakika bekletin ve yemek saatinden yaklaşık yarım saat önce suyu için. Posa içeriği yüksek olan chia tohumları, midenizde şişer ve açlık hissini hafifletir. Bu durumda da yemek saatinde normalden çok daha az yenir, kısa sürede doyulur, az yedikçe de kısa sürede zayıflamak mümkün olur.

YAZIYI PAYLAŞ


YORUMUNUZ VAR MI?

avatar
Araç çubuğuna atla